loading...
برج خنک کننده آذین تهویه
مهندس کریمی بازدید : 14 شنبه 27 آبان 1402 نظرات (0)

کوره هوای گرم چیست ؟

برای گرم نگاه داشتن محیط های بزرگ و سالن های تولید و گلخانه ها از بخاری های صنعتی استفاده می شود که با برق، گاز و زغال سنگ کار می کنند. در این بین کوره هوای گرم که در ظرفیتهای 140 هزار  تا 350 هزار کیلو کالری طراحی و تولید می شوند. کوره هوای گرم با استفاده از فن های قوی اکسیال یا سانتریفیوژ هوای گرم داخل محفظه را از طریق کانالهای خروجی به محیط اطراف می فرستد. به کوره هوای گرم در بازار هیترکابینتی یا بخاری گلخانه نیز گفته می شود چون این تجهیزات درون کابین قرار دارند و در خیلی از گلخانه ها از آن برای گرم کردن سالن گلخانه استفاده می شود.

در ایران بیشتر هیتر های کابینتی گازی تولید می شود چون مشعل های گازی به راحتی قابل سوخت گیری هستند.و گاز در ایران قیمت مناسب دارد.

طرز کار کوره هوای گرم ( Furnace ) :

کوره هوای گرم یا هیتر کابینتی از قسمتهای برای تولید گرما تشکیل شده است که وجود هریک برای عملکرد بهینه دستگاه گرم کن الزامی است. بعد از روشن نمودن کوره هوای گرم، مشعل درون اتاقک احتراق براثر انرژی دریافتی از هریک از سوخت‌هایی که در بالا ذکر شد گرم شده و این گرما پس از عبور از جداره اتاقک احتراق به هوای بیرون از آن منتقل می‌گردد و دمای هوای مذکور را به 60 درجه سانتیگراد می‌رساند. این هوا توسط فن سانتریفیوژ حلزونی یا فن اکسیال یا نوعی بادبزن از طریق کانال‌های درون اتاق‌ها به بخش‌های مختلف کاربری بطور یکنواخت منتقل می‌گردد و پس از جذب سرمای محیط با دمای 18 درجه سانتیگراد به‌سوی کوره هوای گرم صنعتی برای گرمایش مجدد باز می‌گردد. مخلوط هوای تازه و هوای برگشتی با عبور از روی فیلترها، گرد و غبارش گرفته شده و وارد مکش بادبزن می‌شود. عامل حرکت بادزن یا همان فن دمنده یک الکتروموتور است. اتاقک احتراق به‌وسیله لوله‌ای به دودکش وصل می‌شود تا گازهای حاصل از احتراق را تخلیه کنید. کوره هوای گرم صنعتی مجهز به ترموستات‌های اتاقی هستند و می‌توانند میزان دمای محیط را در یک عدد مشخص کنترل کنند و یا در صورت بروز خطر، فرمان خاموشی به کوره هوای گرم (بخاری صنعتی) را بدهند.

 

انواع کوره هوای گرم از لحاظ نوع سوخت :

 

کوره هوای گرم به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و توزیع‌کننده گرما در مقیاس صنعتی و وسیع برای انتقال حرارت از سه روش رسانش، انتقال و تابش و یا ترکیبی از این سه روش استفاده می‌کند. بر این مبنا کوره هوای گرم ایستاده برای ایجاد احتراق در داخل محفظه هیتر از سوخت‌های زیر به طور مجزا و یا ترکیبی استفاده می‌کند. تعیین نوع سوخت مورداستفاده در هیتر های صنعتی بر اساس نوع کاربرد و محل کاربری و ظرفیت گرمادهی صورت می‌پذیرد.

 

کوره هوای گرم الکتریکی:

در این نوع از بخاری‌های صنعتی از انرژی الکتریکی و برق از نوع تک‌فاز و یا سه‌فاز برای ایجاد گرما در داخل محفظه هیتر و انتقال آن به بیرون استفاده می‌گردد. در هیتر صنعتی برقی از جریان متناوب برای ایجاد حرارت استفاده می‌گردد. معمولاً در هیتر های برقی از المنت برای تبدیل برق به انرژی گرمایی استفاده می‌شود. به علت مصرف برق بالا و هزینه‌های زیاد از این دستگاه در ظرفیت‌های کوچک برای هیتر های خانگی بیشتر استفاده می‌شود. هیتر برقی انرژی یکی از برندهای معروف در این زمینه می‌باشد.

کوره هوای گرم گازی و یا گازوییلی:

در واقع کوره‌های هوای گرم گازی و یا کوره هوای گرم گازوئیلی از مایعات شیمیایی قابل‌اشتعال از نوع هیدروکربن‌های ساده یا پیچیده که در شرایط فیزیکی پایدار بر اساس فشار و دمای معین و استاندارد به‌صورت گاز یا مایع هستند برای تولید گرما و حرارت استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مایعات قابل‌اشتعال فاز مایع عبارت‌اند از نفت کوره، نفت سفید، بنزین و گازوئیل و مایعات قابل‌اشتعال فاز گازی عبارتند از گاز طبیعی و پروپان.

 

کوره هوای گرم آبی:

در این نوع از بخاری‌های صنعتی آب گرم و بخار آب در یک منبع گرم مداربسته جریان می‌یابد. معمولاً این آب گرم و بخار توسط بویلر و موتورخانه مرکزی تامین و از طریق سیستم پایپینگ به هیترهای کابینتی نصب شده در سالن منتقل می‌شود. یونیت هیترهای آب و یونیت هیتر بخار در ابعاد کوچک‌تر نیز ساخته می‌شوند که به‌صورت دیواری و سقفی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 

کوره هوای گرم تابشی:

این نوع از بخاری‌های صنعتی به هیتر تابشی شهرت دارند. یکی از جدیدترین روش‌ها برای گرمایش در حجم وسیع، استفاده از اجاقک‌های تابشی در پشت‌بام‌ها است. این نوع بخاری‌ها انرژی لازم برای احتراق مشعل را از نور خورشید دریافت می‌کنند. در این نوع از دستگاه‌های بخاری صنعتی از سلول‌های فتوولتائیک یا یک کلکتور خورشیدی و یک سیستم انتقال جمعی حرارتی برای ایجاد و انتقال گرما استفاده می‌شود.

 در فرآیند ایجاد حرارت توسط کوره هوای گرم صنعتی، انرژی نهان سوخت‌های مذکور با سوختن در دستگاه آزاد شده و به گرما تبدیل می‌شود. این گرما توسط فن‌هایی با حجم هوادهی بسیار بالا راهی منطقه موردنظر می‌شود. در این فرایند به دلیل تبدیل نوعی از انرژی به نوع دیگر می‌توانیم نوعی از انتقال حرارت در محل کاربری را شاهد باشیم.

قیمت کوره هوای گرم :

قیمت هیتر کابینتی با توجه به ظرفیت دستگاه و متریال بکار رفته در ساخت کوره حرارتی که می تواند فولادی  یا استیل باشد متفاوت است. بطور تقریبی می توان قیمت یک کوره هاوای گرم با کوره اتستیل و ظرفیت 250 هزار رکیلو وکالری را در سال 1402 حدود 70میلیون تومان عنوان کرد. برای خرید کوره هوای گرم یا استعلام قیمت هیتر گلخانه ای  می توانید به وب سایت آذین تهویه مراجعه نمایید.

مهندس کریمی بازدید : 21 پنجشنبه 30 شهریور 1402 نظرات (0)

آیا برج خنک کننده سازگار با محیط زیست است؟

با افزایش نگرانی ها در مورد رعایت استانداردهای سبز و بهبود ROI در هزینه های تجهیزات سرمایه ای، استانداردهایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. یک رویکرد سیستماتیک برای سبز شدن برج خنک کننده باعث بهبود پایداری، افزایش بهره وری انرژی، افزایش صرفه جویی در آب و ایجاد ردپای کربن کوچکتر می شود. همه اینها در حالی که برخی از پیامدهای هزینه های مرتبط با دستیابی به چنین اهداف سبز را بهبود می بخشد. کسب و کارها می توانند تا 40 درصد در هزینه های انرژی صرفه جویی کنند. در حالی که برج‌های خنک‌کننده معمولی، که اغلب با روکش فلزی ساخته می‌شوند، از نظر محیطی چالش برانگیز هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، جایگزین استفاده از برج‌های خنک‌کننده با پلاستیک بدون درز قالب‌گیری شده فوراً برای محیط‌زیست و محصول نهایی مفید است.

برج‌های فلزی سنتی که در بسیاری از کاربردها فقط چند سال عمر می‌کنند، با مسائل زیست‌محیطی و اقتصادی از جمله افزایش استفاده از مواد شیمیایی، هزینه‌های نگهداری بالاتر، هزینه‌های جایگزینی و الزامات دفع مواجه می‌شوند. برج های خنک کننده با طراحی پلاستیک مهندسی HDPE، تهاجمی ترین گزینه های موجود برای تصفیه آب را امکان پذیر می کنند. این می‌تواند به کاربران اجازه دهد تا در چرخه‌های غلظت بالاتر بدوند و در نتیجه در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. این می تواند ده ها هزار گالن آب در سال را ذخیره کند. این صرفه جویی در آب و مواد شیمیایی می تواند قابل توجه باشد و به حل مشکلات آب و همچنین صرفه جویی در هزینه های عملیاتی کمک کند. برج‌های خنک‌کننده این طرح ضد جریان نیز آب را کاملاً محصور و عاری از نور خورشید نگه می‌دارند و در نتیجه فرصت رشد بیولوژیکی را کاهش می‌دهند که به مواد شیمیایی تصفیه آب خشن کمتری نیاز دارد. جزئیات بیشتر را  در اینجا دریافت کنید درباره فناوری و محصولات پایدار آذین تهویه.

چگونه سیستم های برج خنک کننده می توانند به کسب و کارها در صرفه جویی در هزینه کمک کنند؟

به این موضوع فکر کنید: سیستم‌های برج خنک‌کننده برای بسیاری از مشاغل ضروری هستند، به این معنی که جستجوی کارآمدی در عملیات و محصولات می‌تواند به تأثیرگذاری بر نتیجه نهایی کمک کند. مصرف آب می‌تواند هزینه‌های عملیاتی عمده‌ای باشد و برج‌های خنک‌کننده می‌توانند حدود 98 درصد از آب مورد استفاده در خنک‌سازی فرآیند یا تهویه مطبوع را بازیافت کنند. اگر این واحد از پلاستیک ساخته شده باشد و از آب به جای هوا به عنوان روش خنک کننده استفاده کند، صاحبان مشاغل می توانند کاهش هزینه های انرژی، تعمیر و نگهداری کم یا زیاد و طول عمر محصول را در مقایسه با سیستم های فلزی قدیمی تر پیش بینی کنند. این یک سناریوی بسیار مطلوب برای هر کسب و کاری برای کاهش هزینه است. علاوه بر این، بسیاری از مشتریان از دانستن این موضوع که کسب‌وکارها و صنایعی که از جوامع حمایت می‌کنند، آگاه به محیط‌زیست هستند و در جهت اقدامات پایدار تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنند. این ممکن است یک عامل پس انداز پول نباشد، اما می تواند اعتماد مصرف کننده را افزایش دهد. و این برای تجارت نیز خوب است. شرکت آذین تهویه تولید کنندهبرج های خنک کننده فایبر گلاس می باشد که کاملا با محیط زست سازگار است و برج های خنک کن مدار بسته از تولید های جدیدو کم مصرف این شرکت می باشد.

همانطور که می بینید، چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد سیستم های برج خنک کننده وجود دارد. آنها نه تنها عملکردی را انجام می دهند که بسیاری از ما نمی توانیم بدون آن زندگی کنیم (البته این تهویه مطبوع است)، بلکه بسیار تکنولوژیکی هستند و بله، عالی هستند. شاید دانستن بیشتر در مورد برج های خنک کننده به شما قدردانی بیشتری از هوای خنک بدهد. فقط ذکر یک نکته کلی در اینجا لازم است برج های خنک کننده در دو نوع برج خنک کننده مدار باز و برج مدار بسته تولید می شوند.

مبنای انتقال حرارت در برج خنک کننده مدار باز تبخیر می باشد که از طریق پاشش آب ورودی بر روی پکینگ برج خنک کننده و تبادل حرارت با هوای چرخشی صورت میگیرد.

 پکینگ برج خنک کنند در دو تیپ اصلی تولید می گردد

1- پکینگ فیلمی یا ابشاری

2-پکینگ اسپلش 

مبانی برج خنک کننده: اصطلاحات رایج سیستم خنک کننده چیست؟

رویکرد تفاوت بین دمای آب سرد خروجی از برج و دمای حباب مرطوب هوا است . ایجاد رویکرد دمای عملیاتی برج را ثابت می کند و مهمترین پارامتر در تعیین اندازه و هزینه برج است.

Bleed Off:  آب در گردش در برج است که برای کمک به نگه داشتن غلظت جامدات محلول آب در زیر حداکثر حد مجاز به زباله تخلیه می شود. در نتیجه تبخیر، غلظت جامدات محلول به طور مداوم افزایش می یابد مگر اینکه با خونریزی کاهش یابد.

بیوساید:  یک ماده شیمیایی که برای کنترل جمعیت میکروب های دردسرساز با کشتن آنها طراحی شده است.

Blowdown:  آبی است که به طور عمدی از سیستم برای کنترل غلظت نمک ها یا سایر ناخالصی ها در آب در گردش تخلیه می شود. واحد درصد نرخ آب در گردش یا GPM.

واحد حرارتی بریتانیا (BTU) : انرژی گرمایی مورد نیاز برای افزایش دمای یک پوند آب یک درجه فارنهایت در محدوده 32 درجه فارنهایت تا 212 درجه فارنهایت است.

محدوده خنک کننده: اختلاف دمای آب گرم ورودی به برج و آب سرد خروجی از برج است.

برج خنک کننده فایبر گلاس

چرخه های غلظت:  جامدات محلول در آب آرایشی را با مواد جامد غلیظ شده از طریق تبخیر در آب در گردش مقایسه می کند. به عنوان مثال، کلریدها در آب محلول هستند، بنابراین چرخه غلظت برابر است با نسبت کلریدهای موجود در آب در گردش به کلریدهای موجود در آب آرایشی.

جامدات محلول : کل جامداتی که در مایع حل شده اند. آنها ممکن است ماهیت یونی و/یا قطبی داشته باشند.

دریفت: آبی است که در جریان هوا حباب شده و به اتمسفر تخلیه می شود. تلفات رانش شامل آب از دست رفته در اثر تبخیر نمی شود. طراحی مناسب برج می تواند تلفات رانش را به حداقل برساند.

مبدل حرارتی: وسیله ای است برای انتقال حرارت از یک ماده به ماده دیگر. انتقال حرارت می تواند از طریق تماس مستقیم، مانند برج خنک کننده، یا غیرمستقیم، مانند کندانسور پوسته و لوله باشد. همچنین می‌تواند بسته‌های لوله یا باله‌ای در یک برج مرطوب/خشک باشد.

بار حرارتی: مقدار گرمایی که باید از آب در گردش داخل برج خارج شود. بار حرارتی برابر است با نرخ گردش آب (GPM) ضربدر محدوده خنک کننده در 500 و بر حسب BTU/hr بیان می شود. بار حرارتی نیز یک پارامتر مهم در تعیین اندازه و هزینه برج است.

آرایش: مقدار آب مورد نیاز برای جایگزینی تلفات طبیعی ناشی از خونریزی، رانش و تبخیر است.

Pumping Head: فشار مورد نیاز برای پمپاژ آب از حوضه برج در کل سیستم و بازگشت به بالای برج.

تن: یک تن خنک کننده تبخیری 15000 BTU در ساعت است.

حباب مرطوب : کمترین دمایی است که آب از نظر تئوری می تواند با تبخیر به آن برسد. دمای حباب مرطوب یک پارامتر بسیار مهم در انتخاب و طراحی برج است و باید توسط یک روان‌سنج اندازه‌گیری شود.

مهندس کریمی بازدید : 22 یکشنبه 28 خرداد 1402 نظرات (0)

 آشنایی با هواکش اکسیال و محوری  و تفاوت هواکش های صنعتی و خانگی

اجزای مختلف هواکش محوری

هواکش محوری نوعی فن است که برای حرکت هوا در جهت خاصی طراحی شده است. از اجزای متعددی از جمله تیغه ها، موتور، محفظه و سیستم کنترل تشکیل شده است. تیغه ها معمولاً از فلز یا پلاستیک ساخته می شوند و برای ایجاد یک حرکت چرخشی خمیده هستند که جریان هوا را ایجاد می کند. موتور برق تیغه ها را تامین می کند، در حالی که محفظه شامل پره ها است و جریان هوا را هدایت می کند. سیستم کنترل سرعت و جهت پره ها را برای کنترل جریان هوا تنظیم می کند.

 

تفاوت بین هواکش های صنعتی و خانگی

هواکش های صنعتی و خانگی از نظر طراحی، اندازه و کاربرد مورد نظر متفاوت هستند. هواکش‌های صنعتی معمولاً بزرگ‌تر و قدرتمندتر از مدل‌های داخلی هستند و برای جابجایی حجم زیادی از هوا در محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها یا انبارها طراحی شده‌اند. آنها ممکن است دارای ویژگی های اضافی مانند کنترل های سرعت متغیر و ساختار ضد انفجار برای رفع نیازهای خاص این محیط ها باشند.

از طرف دیگر، هواکش های خانگی برای استفاده در محیط های مسکونی طراحی شده اند و معمولا کوچکتر و قدرت کمتری نسبت به مدل های صنعتی دارند. آنها معمولاً برای بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان با حذف هوای کهنه و وارد کردن هوای تازه از خارج استفاده می شوند. تهویه های خانگی ممکن است در یک پنجره یا دیوار نصب شوند یا می توانند در سیستم HVAC ساختمان ادغام شوند.

کاربرد هواکش های  خانگی  وصنعتی

از انواع هواکش های کوچک پلاستیکی در سرویس بهداشتی  و آشپزخانه های کوچک استفاده می گردد. معمولا باربیکو های خانگی نیاز ب یک هواکش خانکی دارند تا هوای آلوده را مکش و تخلیه نمایند.

هواکش های صنعتی نیز در انواع مختلف و در سایزهای متفاوت در مراکز صنعتی، کارخانه های و کارگاههای تولید مورد استفاده قرار میگیرند.

قیمت هواکش و فن :

برای اطلاع از قیمت هر دستگاهی یا ید ابتدا مشخصات آن مد نظر قرار گیرد و نوع متریال، میزان گارانتی و کاربردی بودن آن بررسی شود. در ضمن بررسی قیمت های چند فروشنده می تواند قیمت نهایی و درست را مشخص نماید به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع اگزاست فن صنعتی و هواکش های خانگی به وب سایت آذین تهویه مراجعه نمایید. واز طریق مشاوره رایگان بهترین انتخاب را انجام دهید.

مهندس کریمی بازدید : 23 شنبه 05 فروردین 1402 نظرات (0)

کاربرد اگزاست فن در تهویه محیط چیست؟

اولین راه حل و کم هزینه ترین را ه برای چرخش هوا و تعویض هوای تازه با هوای ناناسالم باز گذاشتن درها و پنجره های ساختمان باشد ولی همه می دانیم کهاز این طریق نمی توان تهویه مناسبی را برای یک محیط بسته فراهم نمود. و این مسله به تنهایی نمی تواند موثر باشد. در ضمن با باز گذاشتن درب و پنجره ها امکان اینکه آلودگی هوای بیرون به داخل بیاید زیاد است.پس در اکثر موارد برای تهویه محیط نمی توان از روش جریان هوای طبیعی بهره برد چون اشکالات زیادی را برایمان ایجاد می نماید.

 جهت حفظ محیطی سالم و آری از آلودگی استفاده از انواع اگزاست فن تهویه و هواکش های مکنده و دمنده بسیار مفید به نظر میرسد. در حقیقت اگزاست فن یک دستگاه الکتریکی و مکانیکی است که می تواند حجم زیادی از هوا را در طی یک زمان کوتاه جابجا یا تخلیه نماید.

یکی از مدل های ساده اگزاست فن که شما به احتمال ریاد نمونهای از آن را دیده ایم اگزوز فن سرویس بهداشتی یا هواکش هود آشپزخانه می باشد.

البته اگزاست فن ها نمونه های صنعتی و قدرت منتری هستند که قادرند در مسیرهای طولانی تر و حجم بیشتری از هوا را جابجا نمایند.

اگزاست فن خروجی یا همان اگزوز فن هوا در نمونه های مختلف سانتریفیوژ و اکسیال برای حذف هوا از پارکینگ ها و سرویس های بهداشتی در کاربردهای تجاری و مسکونی استفاده می شود.

یکی از کاربردهای اگزاست فن، تهویه اتاق تولید در کارخانه های تولیدی است. با نصب هواکش فن صنعتی می توان هوای آلوده، بوی بد، رطوبت و گرد و غبار را از محیط کار خارج نمود.

یکی دیگر از کاربردهای زیاد انواع اگزاست فن در رستوران ها و آشپزخانه ها می باشد. با استفاده از سیستم مکش و تعبیه هود می توان بوی روغن، گرما و غیره را از فضای آشپزخانه خارج کند.

اگزاست فن بیمارستانی در مراکز درمانی و کلینیک ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد که علاوه بر مکش بالا، صدای کم نیز دارد.

الزامات فن اگزوز

از ویژگی های اصلی دستگاه اگزاست فن مکش می توان به قدرت مکش بالا و سرعت انتقال هوا اشاره کرد. اکثر فن های اگزوز با اتصال فن به یک موتور الکتریکی کار می کنند، نیروی محرکه اصلی موتور الکتریکی و برق مربوط به آن است. دو نوع موتور اگزوز فن وجود دارد: تک فاز و سه فاز. بسته به نوع کاربرد، انواع مختلفی از اگزوز فن ها با پروانه های محوری و گریز از مرکز وجود دارد.

انواع اگزاست فن ها از نظر جنس، نوع پروانه و قدرت موتور متفاوت است. اگزوز فن های صنعتی در دو نوع گریز از مرکز و محوری از فلزات مقاوم و هواکش های نیمه صنعتی یا هواکش های خانگی از مواد سبک وزن و پلاستیک ساخته شده اند.

قیمت اگزاست فن شامل پارامترهای مختلفی مانند جنس بدنه و جنس پروانه، شکل تیغه های فن، مارک موتور الکتریکی و گزینه هایی دیگری می باشد. این گزینه ها ممکن است شامل: فیلترهای تعبیه شده در محصول - انواع رنگ، انواع کمربند و انواع شاسی وتابلو برق و.. باشد. به طور کلی باید گفت که قیمت اگزاست فن از مواد به کار رفته در تولید و ضخامت ورق های مورد استفاده و برن الکتروموتور و توان آن مشخص می شود.

در سال های اخیر یکی از راه حل های که برای اگزاست فن پیشنهاد می شود هوشمند سازی آن است. همه کاربران ممکن است دچار خطای سهوی مربوط به عملکرد اگزوز فن تهویه شوند. اما با هوشمند سازی این نوع هواکش ها می توان تمامی سنسورها و فن های موجود را کنترل و برنامه ریزی کرد. با ظاهر این محصول زندگی انسان را متحول کرد زیرا با ایجاد هوای مناسب برای محیط، خنک سازی، حذف هوای مرطوب در مصرف انرژی صرفه جویی می کنید و نتیجه کار را بهبود می بخشید.

با قابلیت های گسترده و عملکرد بالای اگزوز فن می توان متوجه شد که به طور خاص طراحی شده است. این محصول در فصول مختلف برای مرغداری ها و گلخانه ها و همچنین کارخانه ها و کارگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در این مکان ها هوای سمی آلوده از مرغداری ها و گلخانه ها خارج می شود. هواکش مرغداری از نوع پروانه اکسیال در سایز 100*100 و 140*140 سانت تولید می شود. اگزاست فن مرغداری به خوبی هوای محیط سالن را سیرکوله و تخلیه می نماید.

برای تنظیم هوا از یک فن اگزوز استفاده می شود. یک اگزوز فن با حذف بوهای ناخواسته، ذرات، دود، رطوبت و سایر آلاینده ها از هوا، محیط داخلی را تمیز می کند. نصب این محصول معمولاً بسیار ساده است، بنابراین می توان آنها را در مکان های مختلف قرار داد. مکش و دهش به متخصصان و کارشناسان ماهری که در جهت گسترش و توسعه این نوع فناوری گام های بلندی برمی دارند اعتماد دارد.

شرکت تهویه آذین به عنوان توزیع کننده رسمی اگزوز فن شروع به عرضه سیستم های اگزوز فن تهویه کرد. برای خرید اگزوز فن و دریافت لیست قیمت اگزوز فن به سایت تهویه آذین مراجعه کنید و یا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

خرید اگزاست فن

چرا خرید اگزاست فن اهمیت زیادی دارد؟ اگزاست فن تهویه یکی از محبوب ترین و کارآمد ترید فن ها برای ساختمان است. این فن با تنوع بالایی تولید می شود و برای همه کاربری ها مناسب است. یک فن اگزاست آلاینده ها و بوی بد را به سرعت از ساختمان خارج می کند و هوای مطبوعی را فراهم می کند. برای اینکه با اهمیت خرید اگزاست فن سانتریفیوژ و عوامل موثر بر قیمت اگزاست فن مکنده آشنا شوید، ادامه مقاله اگزاست فن را بخوانید.

مزایای استفاده از هواکش اگزاست فن

یکی از رایج ترین و البته مهم ترین لوازمی که می توانید داشته باشید، هواکش اگزاست فن است. هدف اصلی خرید اگزاست فن حذف بوی بد و رطوبت از ساختمان است. این فن ها در هر بخش از خانه یا ساختمان قابل استفاده اند. بوی تند ناشی از مواد تمیز کننده با استفاده از یک هواکش اگزاست فن به سرعت حذف می شود. به طور کلی با خرید اگزاست فن می توانید از مزایای زیادی بهره مند شوید. در ادامه به این موارد اشاره می کنیم تا با هواکش اگزاست بیشتر آشنا شوید.

با خرید اگزوز فن از شر بوی نامطبوع خلاص شوید

کار یا زندگی در یک محیط بدبو برای کسی خوب نیست. وظیفه اصلی یک دستگاه تهویه خروجی کنترل بوهای داخل ساختمان است. بوی حمام، آشپزخانه یا هر قسمتی از ساختمان با کمک اگزوز فن از بین می رود. با خرید اگزوز فن می توانید محل را تمیز و بدون بو نگه دارید. به این ترتیب فضا تمیز به نظر می رسد.

رطوبت زدایی با فن اگزوز

رطوبت اجتناب ناپذیر است، به خصوص در فصل زمستان یا در قسمت های خاصی از ساختمان، مانند حمام یا آشپزخانه. رطوبت معایب زیادی برای شما و ساختمان دارد که با استفاده از اگزوز برطرف می شود. در صورت وجود رطوبت بیش از حد در ساختمان، دیوارها یا سقف برای مدتی جدا شده و از بین می روند. یکی از بهترین و موثرترین مزایایی که با خرید اگزوز فن به دست می آورید، کاهش رطوبت در ساختمان است. با این کار هیچ قالبی در حین استفاده وجود نخواهد داشت.

کاهش آلاینده های هوا

گاهی به خصوص در ساختمان های صنعتی از مواد شیمیایی تهاجمی استفاده می شود. این مواد شیمیایی تهاجمی به شکل شوینده برای تمیز کردن استفاده می شود. در صورت استنشاق این مواد مشکلات زیادی را برای کارکنان و افراد ساختمان به وجود می آورد. مخصوصاً بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان برای جلوگیری از این صدمات به تجهیزاتی مانند دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارند. تیغه های روی اگزوز فن ها هوای مضر داخل خانه را به گردش در می آورند تا آلاینده های مضر را کاهش دهند.

قیمت اگزوز فن

به نظر شما چه عواملی در قیمت اگزوز فن ها تاثیرگذار است؟ انتخاب و خرید اگزوز فن را بر اساس قیمت در مرحله اول توصیه نمی کنیم. به عنوان مثال یکی از عواملی که در قیمت اگزوز فن موثر است گارانتی آن است. یک تکنسین گارانتی با اختلاف قیمت کمی برای خرید یک اگزوز فن دیگر بدون گارانتی منطقی تر به نظر می رسد. برای خرید موفقیت آمیز اگزوز فن، عوامل موثر بر قیمت اگزوز فن را بررسی کنید.

قدرت مکش هواکش تمام شده است

اولین چیزی که در مورد ارزش فن اگزوز به آن اشاره می کنیم، قدرت مکش است. همانطور که گفتیم با استفاده از اگزوز فن به راحتی می توانید هوای گرم و رطوبت را از ساختمان خارج کنید. از طریق این مراسم هوای پاک و پاکیزه وارد ساختمان می شود. در حین بررسی قیمت اگزوز فن، ظرفیت مکش را در نظر داشته باشید. هر چه ظرفیت بیشتر باشد، قیمت خرید این اگزوز فن بیشتر می شود. علاوه بر این، عملکرد ونتیلاتور افزایش می یابد.

مصرف برق فن

یکی از مهمترین موارد برای کسب و کارهای بزرگ هزینه هایی مانند برق است. اگزوز فن در طول روز کار می کند و باید در مصرف انرژی آن حساس باشید. هنگام خرید اگزوز فن، مصرف برق آن را در نظر بگیرید. میزان مصرف برق بر روی هزینه فن اگزوز تاثیر می گذارد. سعی کنید انواع اگزوز فن ها را از نظر مصرف برق با هم مقایسه کنید. مطمئن باشید که این مصرف برق در دراز مدت بر هزینه های شما تاثیر می گذارد.

سطح سر و صدا

اگزوز فن های قدیمی در دراز مدت بیش از حد پر سر و صدا و آزاردهنده بودند. با گذشت زمان این عیب کشف شد و سازندگان این مشکل را برطرف کردند تا متقاضیان اقدام به خرید هود استخراج کنند. با این حال، هنگام خرید هود استخراج، سطح سر و صدای هر کدام را مقایسه کنید.. قیمت اگزاست فن با سر و صدای کمتر شاید کمی بالاتر از حد معمول باشد.

زیبایی ظاهری هواکش اگزاست

یکی از فاکتور هایی که گاهی در قیمت اگزاست فن اثر می گذارد، ظاهر آن است. قیمت اگزاست فن با ظاهر آن کم یا زیاد می شود. امروزه تولید کنندگان هواکش اگزاست آن را در طراحی های مختلف و متناسب با فضای ساختمان طراحی می کنند. به این ترتیب با استفاده از آن می توانید فضای بهتری ایجاد کنید.

نصب و تعمیرات هواکش اگزاست

لازم است بدانید که نصب یک هواکش اگزاست فن صنعتی و حتی خانگی نیاز به تخصص و تجربه دارد. معمولا کمک گرفتن از افراد با تجربه و تکنسین تاسیسات در این زمینه می تواند بسیار مفید باشد. بهتر است که هزینه نصب و تعمیرات را جزو قیمت اگزاست فن در نظر بگیرید. تعمیرات و نگهداری از یک هواکش اگزاست، از جمله هزینه های طولانی مدت است که باید به عنوان هزینه سربار در قیمت اگزاست فن در نظر داشته باشید.

در پایان می شود گفت که  با خرید اگزاست فن تهویه می توانید هوای داخل ساختمان ، سالن و محل کار خود را مطبوع تر کنید. در زمان خرید، به قیمت اگزاست فن و برتری های هر یک بر دیگری به خوبی تحقیق کنید. وجود فن در بسیاری از ساختمان ها ضروری است و می تواند بر سلامتی یا عملکرد شما و اطرافیان تاثیرات مثبتی بگذارد.

کارشناسان فروش و بخش فنی شرکت اذین تهویه اماده راهنمایی شما عزیزان برای بهترین خرید هواکش اگزاست فن هستند می توانید به سایت اذین تهویه به آدرس www.azintahvie.com مراجعه نمایید یا با شماره 09194201355 تماس حاصل فرمایید.

مهندس کریمی بازدید : 28 دوشنبه 04 مهر 1401 نظرات (1)

برج خنک کننده یا کولینگ واترچیست؟

برج خنک کننده یک دستگاه حذف گرما است که از آب برای انتقال گرمای زباله فرآیند به جو استفاده می کند. به همین ترتیب، یک برج خنک کننده صنعتی بر اساس اصل حذف گرما از آب با تبخیر بخش کوچکی از آب که از طریق واحد به گردش در می آید، عمل می کند. مخلوط شدن آب گرم و هوای خنک تر، گرمای نهان تبخیر را آزاد می کند و باعث خنک شدن آب می شود. اگر تا به حال از یک سازه یا برج بلند به پایین نگاه می کنید، ممکن است متوجه یک یا چند واحد مربعی یا گرد با پنکه(فن محوری) در بالای آن، در ساختمان های زیر شوید. که این سازهای سفید یا آبی رنگ همان کولینگ تاور یا  برج خنک کننده آب هستند.

به راحتی متوجه می شویم که هیچ کس نمی خواهد در ساختمانی یا فروشگاه  و مکانهای مشابه با تهویه مطبوع بد و نا مناسب تردد کند و آنجا بماند. حداقل نه برای مدت طولانی. از سوی دیگر، ساختمان‌هایی که خنک‌کننده عالی دارند، حتی اگر صرفاً برای لذت بردن از هوا باشد، شما را به بازگشت وادار می‌کند. این تا حد زیادی به لطف مدرن سازی و نوآوری مداوم سیستم برج خنک کننده تجاری است. این برج خنک کن آب باعث عملکرد بهتر سیستمهای هوارسان و هواساز در ساختمان می گردند.

علت استفاده از کولینگ تاور چیست؟

برج خنک کننده آب برای  خنک کردن آب استفاده می شود و یک مبدل حرارتی بزرگ است که گرمای ساختمان را به اتمسفر خارج می کند و آب سردتر را به چیلر باز می گرداند. یک برج خنک کننده آب، آب گرم را از چیلر دریافت می کند. این آب گرم به آب کندانسور معروف است زیرا در کندانسور چیلر گرما می گیرد. چیلر معمولا در یک سطح پایین تر است، مانند یک زیرزمین. نقش برج خنک کننده خنک کردن آب است، بنابراین می تواند برای گرفتن گرمای بیشتر به چیلر بازگردد.

از برج خنک کننده در بسیاری از فرایندهای صنعتی مانند تزریق پلاستیک، کوره های القای، ذوب فلزات، کارخانه ریسندگی و ... استفاده می شود.

برج های خنک کن در ظرفیت های مختلف با توجه به میزان آب در جریان و دمای ورودی و خروجی طراحی و تولید می شوند. آذین تهویه یکی از شرکت های قدیمی در این زمینه می باشد.که برای صنایع مختلف برج های خنک کن مدار باز و کولینگ تاور های هیبریدی را تولید می نماید.

برج خنک کننده چگونه کار می کند؟

تجهیزات تهویه مطبوع و فرآیندهای صنعتی می توانند گرما را به شکل تن آب گرم تولید کنند که باید خنک شود. اینجاست که یک برج خنک‌کننده صنعتی وارد می‌شود. آب بیش از حد گرم شده از طریق برج خنک‌کننده جریان می‌یابد، جایی که به گردش در می‌آید و در معرض هوای خنک و خشک قرار می‌گیرد. گرما از طریق تبخیر آب برج خنک کننده در حال گردش را ترک می کند. سپس آب سردتر دوباره وارد تجهیزات یا فرآیند تهویه مطبوع می شود تا آن تجهیزات خنک شود و چرخه خنک کننده بارها و بارها تکرار می شود. هنگامی که کندانسور گرم وارد برج خنک‌کننده می‌شود، آب از چند نازل عبور می‌کند که آب را به قطرات کوچکی در سراسر پر می‌پاشند، که سطح آب را افزایش می‌دهد و از طریق تبخیر بیشتر باعث از دست دادن گرما بهتر می‌شود. هدف از فن بالای برج خنک کننده آبی آوردن هوا از پایین برج و حرکت آن به سمت بالا و خارج در خلاف جهت آب گرم کندانسور در بالای دستگاه است. هوا گرما را از طریق تبخیر آب از برج خنک کننده به جو منتقل می کند.

بطور خلاصه می توان گفت که یک برج خنک کننده از طریق سیستم تبخیری عمل می کند وبوسیله تبخیر قسمتی از گرما موجب آب خروجی از کولینگ تاور می شود البته باید توجه داشته باشید که برج خنک کننده مرطوب می تواند تا محدود حباب تر آب را خنک نمایید و در صورت احتیاح به دمای پایین تر باید از تجهیزات تراکمی مانند چیلر آب خنک یا چیلر هوا خنک استفاده نمود.

چرا یک برج خنک کننده صنعتی مورد نیاز است؟

برج خنک‌کننده صنعتی جزء حیاتی بسیاری از سیستم‌های تبرید است و می‌توان آن را در صنایعی مانند نیروگاه‌ها، فرآوری‌های شیمیایی، کارخانه‌های فولاد و بسیاری از شرکت‌های تولیدی که در آنها خنک‌سازی فرآیند ضروری است، یافت. همچنین، یک برج خنک کننده تجاری می تواند برای تامین خنک کننده راحت برای ساختمان های تجاری بزرگ مانند فرودگاه ها، مدارس، بیمارستان ها یا هتل ها استفاده شود.

یک برج خنک کننده صنعتی می تواند بزرگتر از یک سیستم HVAC باشد و برای حذف گرمای جذب شده در سیستم های آب خنک کننده در گردش مورد استفاده در نیروگاه ها، پالایشگاه های نفت، کارخانه های پتروشیمی، کارخانه های فرآوری گاز طبیعی، کارخانه های فرآوری مواد غذایی و سایر تاسیسات صنعتی استفاده می شود.

با افزایش نرخ جمعیت در سراسر جهان، افزایش زیادی در میزان نیازها و نیازهای جهان برای محصولات تولیدی وجود داشته است. این امر باعث شده است که بخش صنعتی هر روز محصولات بیشتری تولید کند که گرمای فرآیند تولید بیشتری تولید می کند. ماشین آلات و فرآیندهای صنایعی که مقادیر زیادی گرما تولید می کنند باید به طور مداوم خنک شوند تا آن ماشین ها بتوانند به طور موثر به کار خود ادامه دهند. کارآمدترین، موثرترین و کم هزینه ترین راه حل برای از بین بردن این گرما، نصب برج خنک کننده است.

سطوح پرکن در برج خنک کننده چه نقشی دارند؟

در واقع پرکن برج خنک کننده یا همان پکینگ برج خنک کننده یکی از اصلی ترین قسمت های این دستگاه می باشد که به واسطه آن می توان زمان و سطح تماس سیال گرم و هوای آزاد را افزایش داد. هرچه زمان تماس آب و هوا بیشتر باشد و قطرات اب بصورت ریز تر در ارتباط با هوا باشند شانس خنک سازی و از دست دادن گرما افزایش می یابد.

پکینگ برج خنک کننده در دو نوع کلی می باشد.

  • پکینگ اسپلش
  • پکینگ فیلمی یا آبشاری

البته هر کدام از انواع پکینگ فیلمی و اسپلش به اشکال مختلف قابل تولید می باشند

پکینگ رندم اسپلش، پکینگ گرید اسپلش، پکینگ نت اسپلش، پکینگ فیلمی گام 12 ، 14 ، 19 و 27

تمام این انواع پکینگ ها را می توان با توجه به نیازز در انواع برج خنک کننده مورد استفاده قرار دارد.

متریال و مواد مصرفی فیلینگ( پکینگ کولینگ تاور):

  • پکینگ پلی پروپیلن (pp)
  • پکینگ پی وی سی (PVC)
  • پکینگ پلی اتیلن ( PE)

نوع جریان سیال در بین سطوح پرکن:

  • پکینگ فیلمی (آبشاری/لانه زنبوری)
  • پکینگ اسپلش (پاششی)

نوع چیدمان صفحات پلاستیکی در قطعات پکینگ:

  • نت اسپلش (Net Splash)
  • رندوم اسپلش (Random Splash fill)
  • گرید اسپلش (Grid Splash)
  • بار اسپلش (Bar spalsh fill)
  • تیوپ اسپلش (TUBE SPLASH PACKING)
  • توربو اسپلش (Turbo Splash)
  • فیلمی بلوکی
  • فیلمی شانه تخم مرغی
  • فیلمی موشکی
  • فیلمی رولی

فاصله و گام پکینگ های فیلمی:

  • پکینگ فیلم گام 12
  • پکینگ فیلم گام 14
  • پکینگ فیلم گام 19
  • پکینگ فیلم گام 23
  • پکینگ فیلم گام 27
  • پکینگ فیلم گام 30

پکینگ پی وی سی چیست؟

پکینگ پی وی سی یکی از مهمترین اجزای تبادل هوا و آب در برج خنک کننده می باشد. فیلینگ برج خنک کن سطح وسیعی برای بهبود کارایی برج خنک کننده و تضمین اقتصاد و عملکرد ایمن سازه است. با توسعه صنعت پلاستیک، برجهای جریان متقاطع و جریان مخالف مدار باز برای خنک سازی آب یا سایر سیالات از پکینگ های موجدار پی وی سی استفاده می کند که دارای مزایای زیادی مانند کاهش دمای سیال، دوام، عملکرد خوب، تهویه کم و غیره است که بر اساس همین مزایای ساده بطور گسترده در انواع برج های خنک کننده بزرگ، متوسط و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای پکینگ پی وی سی:

1-وزن سبک، استحکام بالا.

2- مقاومت عالی در برابر مواد اشتعال زا

3- مقاومت خوب در برابر خوردگی شیمیایی و رطوبت

4-طول عمر زیاد و کارایی عملیاتی بالا.

5-منطقه تماس وسیع و توانایی نگهداری رطوبت بالا.

مهندس کریمی بازدید : 33 سه شنبه 08 شهریور 1401 نظرات (0)

  بلوئرساید چنل( Side Channel Blower )  :

جالب است بدانید که یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنایع مختلف دستگاههای دمنده(بلوور) و مکنده (اگزاست فن) می باشد که با توجه به نیاز های متفاوت در هر صنعت از آنها به شکل های مختلف و میزان دبی و فشار متغیر استفاده می شود. بطور معمول نحوه کار این دستگاهها به این صورت می باشد که تولید فشار و ایجاد جریان هوا از طریق الکتروموتور و پروانه ای که متصل به آن می باشد ایجاد میگردد.

دراین بین بلوئر ساید چنل( Side Channel Blower )  که هم بصورت مکنده و هم دمنده می تواند مورد استفاده قرار گیرد بسیار پر کاربرد است این دستگاه بصورت خشک کار می کند و نیاز به روغن ندارد در نتیجه هوای بسیار تمیز را می تواند منتقل کند. البته ساید چنل را به عنوان پمپ های خلاء یا کمپرسور خلاء نیز می شناسند، بلوئر ساید چنل نسبت به فن های صنعتی و دمنده ها ی سانتریفیوژ فشار نسبتا بیشتری ایجاد می کنند ولی دبی هوا خروجی بلوئر ساید چنل نسبت به اگزوز فن های صنعتی کمتر می باشد، با توجه به این موضوع شما می توانید بلوئر ساید چنل را برای میزان معینی از فشار و حجم هوا محدود انتخاب کنید.

دو مشخصه اصلی درانتخاب بلوئر ساید چنل  :

همانطور که در بالا عنوان شد در زمان انتخاب بلوئرساید چنل باید به چند مورد اصلی توجه نمود ولی در این بین دو مورد از اهمیت بیشتری برخورد ار هستند که عبارتند از :

الف) مقدار فشاری که بلوئر ساید چنل تولید می کند  : با توجه به ساختار این دستگاه  بیشترین میزان فشار کاری که برای یک دستگاه ساید چنل می توان در نظر گرفت در حدود یک بار (1000 mbar) می باشد که با توجه به نوع کاربردی که بلوئر ساید چنل دارد می توان میزان فشار مورد نظر را با توجه به کا تالوگ ساید چنل و نمودارهای مربوط به شرکت تولیدی انتخاب نمود. البته ساید چنل های دوپروانه و سه پروانه فشار بیشتری را تولید می کنند که می توان از آنها برای هوادهی های عمیق تر و پر فشار استفاده نمود. بطور معمولا برای هر یک متر ارتفاع آب استخر 100 تا 150 میلی بار فشار در نظر گرفته می شود.بطور مثال ساید چنل گرینکو فشاری مابین 110 میلی بار تا 1040 میلی بار را در انواع مختلف دستگاههای خود ارائه می دهد. که این میزان فشار مربوط به ساید چنل های 0.37 kw   تا 11kw  می باشد.

ب) میزان حجم هوادهی ساید چنل : مورد دیگری که در زمان انتخاب و خرید بلوئر ساید چنل بسیار حائز اهمیت است . مقدار هوادهی یا دبی ساید چنل می باشد. که با توجه به قطر پروانه ، تعداد پروانه (تک پروانه یا دوپروانه) ، قدرت الکتروموتور و سرعت گردش آن مشخص می گردد، حجم هوادهی ساید چنل بر حسب متر مکعب بر ساعت m3/h یا فوت مکعب در دقیقه   cfmبیان می شود. درواقع ارتباط بین میزان فشار و حجم هوادهی بر اساس نمودار های شرکت تولید کننده ساید چنل مشخص می شود که می توان با مشخص کردن یکی از این دو مشخصه مقادیر دیگر را بدست آورد ، بطور ساده می توان گفت زمانی که مد نظر ما ساید چنل با میزان فشار بالا باشد به همان نسبت حجم هوادهی کاهش می یابد و بلعکس می توان ساید چنل با حجم هوادهی بالاتری انتخاب کرد که میزان فشار تولیدی کمتری داشته باشد.

حدا قل حجم هوادهی در ساید چنل گرینکو در ظرفیت نیم اسب بخار 80 متر مکعب در ساعت و بیشترین حجم هوادهی در همین برند در توان 18.5 کیلو وات 1000 متر مکعب در ساعت می باشد.

میزان هوادهی بلور ساید چنل را نیز می توان بر اساس حجم استخر یا مخزن مورد نظر و مقداری دفعات هوادهی محاسبه نمود.

نحوه کار و عملکرد ساید چنل چگونه است؟

اساس کار بلوئر ساید چنل به این صورت می باشد ، الکتروموتور که معمولا بصورت کوبل مستقیم به پروانه ساید چنل متصل است از طریق نیروی برق شروع به کار میکند و نیروی حاصل از آن پروانه ساید چنل که بصورت تک پروانه یا دوپروانه می باشد را به چرخش در می آورد ، با توجه به شکل و فرم تیغه های  بکار برده شده در پروانه ساید چنل و چرخش با سرعت بالا گردابه و توربالانس هوایی ایجاد می شود و با سرعت زیاد از داخل سیلندر به سمت دهانه خروجی بلوئر ساید چنل پرتاب می شود ، کارکرد قطعات ساید چنل و پروانه کاملا بدون روغن بوده هوا و فشار مربوطه از طریق پروانه رادیال و چرخش آن در قسمت بدنه دستگاه ایجاد می شود. بلوئر ساید چنل دارایی یک دهانه ورودی یا مکش و یک دهانه خروجی یا دمش می باشد که در قسمت دهانه خروجی ساید چنل هوا با سرعت بالا و فشار زیاد به سمت بیرون پرتاب می شود. پیشنهاد می گردد جهت عملکرد مناسب و حفاظت از دستگاه ساید چنل  و همچنین بالا بردن عمر مفید آن حتما از فیلترهای مخصوص استفاده نمایید تا مانع از ورود اجسام و گرد و غبار به داخل هوزینگ شوید شما می توانید فیلتر های ساید چنل را بصورت دوره ای تعویض نمایید.

لوازم و متعلقات بلوئر ساید چنل :

  • فیلتر هوای ورودی و خروجی
  • گیج فشار ساید چنل
  • شیر یک طرفه
  • شیر اطمینان
  • مبدل خروجی
  • اتصالات و تبدیل ها ی لوله کشی و..

برند های مختلف ساید چنل در بازار کدامند؟

ساید چنل با برندهای مختلفی در بازار عرضه می شود ولی غالبا این ساید چنل ها مربوط به کشورهای چین ، تایوان و ایتالیا و آلمان می باشند. البته در سالهای اخیر ساید چنل های اروپای کمتر وارد کشور می شود و برندهای مثل زیمنس و ارزن از نمونه های استوک قدیمی در بازار موجود هستند.

ولی ساید چنل های چینی بازار خوبی در ایران دارند و برندهای معروفی همچون ساید چنل گرینکو، استریم، کالمو، پالمو و... به راحتی در دست رس مشتریان می باشد. قیمت بلوئر های چینی از تایوانی مناسب تر است ویکی از برندهای ساید چنل تایوانی که معروف می باشد رونتایی است که انصافا کیفیت خوبی هم دارد.

روش نصب ساید چنل چگونه است ؟

جهت نصب ساید چنل باید محیط نصب عاری از ذرات خارجی بوده و باید هموار باشد. این پمپ ها در دو حالت عمودی و افقی قابل نصب است. بلبرینگ های بلوئر ساید چنل باید به طور منظم روانکاری و در برابر بار زیاد و فشار و شوک به الکتروموتور خوداری گردد. به دلیل دائم کار بودن این پمپ قابلیت کارکرد طولانی مدت وجود داشته و می تواند سال های زیادی با راندمان عالی کار کند.نصب فیلتر در قسمت ورودی هوا می تواند ابه سلامت وطول عمر دستگاه کمک نمایید و همچنین محکم بودن نشیمن گاه و حالت قرار گیری دستگاه باید تراز و استاندارد باشد تا بهترین عملکرد ساید چنل برای شما رقم بخورد.

قیمت ساید چنل در بازار :

در مورد قیمت بلوئر ساید چنل می توان اینگونه عنوان کرد که با توجه به برند های چینی ، تایوانی و اروپایی اختلاف قیمتهای چشم گیری گاها ملاحظه می شود ولی بطور معمول اگر بخوایم یک پمپ وکیوم یا همان پمپ هوادهی ساید چنل مناسب داشته باشیم وقیمت معقولی پرداخت کنیم می شود به برندهای چینی معتبر مانند گرینکو ، کالمو و استریم اطمینان کرد و با قیمت های خوب آنها را تهیه نمود.

برای اطلاع از قیمتها ومشخصات انواع ساید چنل گرینکو و کالمو به وب سایت آذین تهویه مراجعه نمایید.

مهندس کریمی بازدید : 32 یکشنبه 23 مرداد 1401 نظرات (0)

چگونه بهترین سازنده برج خنک کننده و نصاب برج خنک کن را برای خود پیدا کنیم؟

پیدا کردن یک سازنده با تجربه برای تولید کولینگ تاور و نصب برج خنک کننده ضروری است. در زمان سفارش برج خنک کننده و حتی هنگام نصب برج خنک کننده باید موارد مختلفی را در نظر گرفت، از جمله نیاز خاص، فضا نصب و بودجه ای که برای خرید کولینگ تاور در نظر گرفته شده است. نصب صحیح یک برج خنک کننده برای حفظ عملکرد آن در طول سال کافی نیست. برای اطمینان از عملکرد بی عیب و نقص سیستم، باید به طور خاص توسط تیمی از متخصصان آموزش دیده اداره شود. در کنار آن، نگهداری برج خنک کننده و تعمیرات منظم نیز باید مورد توجه قرار گیرد. اگر واحد صنعتی شما نیاز به برج خنک کننده آب دارد ، باید به دنبال رفع نیاز خود تمام این موارد را برای تهیه و نگهداری برج خن کننده در نظر بگیرید. گروه صنعتی آذین تهویه می تواند مشاوره و راهنمایی لازم را به شما در این مورد بدهد.

بیایید ببینیم چگونه می توانید یک سازنده برج خنک کننده قابل اعتماد پیدا کنید.

تجربه شرکت:

وقتی صحبت از تولید کنندگان برج خنک کننده صنعتی می شود ، تجربه بیشترین اهمیت را دارد. یک شرکت مجرب می تواند برج خنک کننده شما را به بهترین شکل طراحی، نصب و نگهداری کند. شرکت های مختلف برج خنک کننده در ایران و سراسر جهان وجود دارد که بیش از چند دهه است که خدمات خود را ارائه می دهد. چنین تجربه گسترده ای آنها را برای اجرای برنامه های موثر برای نیازهای پیچیده کارآمد می کند. با اجرای کامل مهندسی پیشرفته، آنها می توانند یک سیستم برج خنک کننده ایجاد کنند که در طول سال بدون عیب و نقص کار کند و نیاز کمتری به نگهداری و تعمیر داشته باشد.

هزینه نصب کولینگ تاور

دومین جنبه مهمی که باید به دنبال آن باشید هزینه نصب برج خنک کننده است. بدیهی است که هزینه نصب برج خنک کننده بسته به نیازهای خاص متفاوت است. با این حال، هنگامی که یک شرکت معتبر را استخدام می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که پروژه کلی را در حد بودجه مورد انتظار خود تکمیل کنید. این در مورد سرمایه گذاری کمتر یا بیشتر نیست، بلکه در مورد سرمایه گذاری مقدار مناسب برای دستیابی به بهترین نتیجه است. برای یافتن مناسب ترین گزینه می توانید از چندین تولید کننده قیمت بخواهید. هنگامی که باید بین دو شرکت با شهرت مشابه انتخاب کنید، به سراغ شرکتی بروید که ترکیبی عالی از هزینه، کیفیت و کار به موقع را در معامله خود ارائه می دهد.

اطلاعات فنی:

توافق برای خرید و نصب برج خنک کن با یک شرکت با تجربه به این معنی نیست که شما یک راه حل با تکنولوژی بالا برای سیستم برج خنک کننده دریافت خواهید کرد. برای اینکه بدانید آیا شرکت می تواند نیازهای شما را برآورده کند، باید جدیدترین پروژه های شرکت را بررسی کنید. گذر از پروژه های قبلی این شرکت به شما این امکان را می دهد که یاد بگیرید چگونه می توانند با استفاده از دانش، مهارت و تجربه خود بر موانع فنی مختلف غلبه کنند. اگر این شرکت دارای تیمی از کارشناسان فنی باشد، می توانید انتظار داشته باشید که خدمات پس از فروش را به بالاترین سطح برسانید. در صورتی که در آینده با خطا مواجه شوید، این تیم ها می توانند مشکل را به دقت تشخیص داده و در مدت زمان محدود راه حلی قابل اعتماد ارائه دهند. به طور خلاصه، دانش فنی از مرحله اولیه طراحی برج خنک کننده تا مراقبت به موقع تعمیر و نگهداری نقش مهمی ایفا می کند.

به شما پیشنهاد میکنیم در صورت که می خواهید فقط از تولید کننده برج خنک کننده دستگاهی را خریداری کنید به کارگاه آن شرکت بروید و از تولید ات آنها بازدید نمایید.

نگهداری، تعمیر و ارتقاء:

بدون مراقبت منظم و جامع، سیستم برج خنک کننده می تواند با مشکلات جزئی تا جدی مواجه شود. در سراسر هیئت مدیره، خدمات تعمیر و نگهداری برای حفظ عملکرد بالای برج خنک کننده ضروری است. تعمیر و نگهداری منظم نه تنها عمر قطعات برج خنک کننده را افزایش می دهد، بلکه نقشی حیاتی در اقتصادی نگه داشتن عملکرد برج خنک کننده دارد. تعمیر و نگهداری منظم باعث افزایش و حفظ عملکرد قطعات برج خنک کننده می شود که منجر به مصرف انرژی کمتر می شود. همچنین می توانید در مورد عملکرد برج خنک کننده که در جلوگیری از چندین نوع خطای فنی در برج خنک کننده مفید است، انتظار دریافت مشاوره مناسب را داشته باشید.

برخی از قطعات در برج خنک کننده نیاز به تعویض بیشتری دارند. با پیشرفت تکنولوژی، حذف کننده های مختلف با راندمان بالا نیاز به جایگزینی با فن های جدید دارند، فن های بسیار کارآمد و کم مصرف نیز باید جایگزین شوند و همچنین پکینگ های برج خنک کننده از موارد اصلی در نگهداری از یک کولینگ تاور است و سایر ارتقاهای فنی برای مطابقت با قوانین و استانداردهای جدید ضروری است. ارتقاء سیستم برج خنک کننده به شما کمک می کند تا به عملکرد مطلوب و عملکرد ایمن تر دست یابید. همچنین این کار موجب افزایش راندمان برج خنک کننده می شود.

برخی از مزایای خدمات منظم ، تعمیر و ارتقاء برج خنک کننده عبارتند از: محیط کار و عملکرد ایمن، خرابی و خرابی کمتر تجهیزات، کاهش هزینه عملیاتی، بهبود عملکرد، تاخیر در سرمایه گذاری جدید، ارتقاء حرارتی و بسیاری موارد دیگر. قبل از تصمیم گیری نهایی برای استخدام یک شرکت تولید کننده برج خنک کننده، باید بررسی کنید که آیا آنها همه این خدمات را ارائه می دهند یا خیر.

خلاصه:

وقتی صحبت از استخدام یک سازنده برج خنک کننده می شود، ابتدا باید به دنبال چند سال تجربه شرکت باشید. استخدام یک شرکت با تجربه برای به دست آوردن کیفیت در هر مرحله از توسعه پروژه ضروری است، اما باید در حد بودجه شما باشد. از تعدادی از تولیدکنندگان نقل قول بپرسید و با تولیدی همراه شوید که خدمات با کیفیت بالا را در حد بودجه شما ارائه می دهد. اطمینان حاصل کنید که شرکتی که استخدام می کنید دارای تیمی متشکل از مهندسان و کارشناسان مجرب باشد تا خدماتی را به شما ارائه دهند. همچنین می توانید انتظار تعمیر، تعمیر و نگهداری و ارتقاء را از یک سازنده مشهور برج خنک کننده داشته باشید.

البته تمام موارد بالا به میزان بودجه و گستردگی پروژه شما دارد گاهی اوقات شما می خواید قطعات برج خنک کننده کوچکی که در ساختمان مسکونی برای چیلر نصب شده را سرویس کنید پس نباید انتظار تیمی تخصصی را داشته باشید چون این کار از یک تکنسین معمولی نیز بر می آید.

برای خرید انواع قطعات برج خنک کننده و تعویض لوازم یدکی برج خنک کننده می توانید با شرکت آذین تهویه تماس بگیرید 09194201355 منتظر تان هستیم

مهندس کریمی بازدید : 34 چهارشنبه 19 مرداد 1401 نظرات (1)

یونیت هیتر یا بخاری صنعتی:
یونیت هیتر معمولاً برای هیتر آب گرم با دمای پایین یا آب گرم با دمای متوسط  تا 150 درجه سانتیگراد) عرضه می شوند و یک بخاری واحد هوای اجباری برای گرمایش فضا بزرگ با راندمان بالا هستند.
این بخاری های واحد صنعتی هوای گرم معلق می توانند هوا را به صورت افقی (دیواری) یا عمودی (سقفی) برای گرمایش فضا تخلیه کنند. این بخاری های فن دار آب گرم دارای یک فن محوری قدرتمند است که به این معنی است که برای بسیاری از کاربردهای سیستم های گرمایش دمای پایین تجاری و صنعتی مناسب است.
این شرکت طیف گسترده ای از لوازم جانبی را ارائه می دهد که به این گرمکن های هوای گرم اجازه می دهد تا با نیازهای سایت شما هماهنگ شوند. محدوده یونیت هیتر های  ما راه حل های گرمایش آب مقرون به صرفه و کارآمدی را ارائه می دهد که مناسب برای گرم کردن انبارها، کارگاه های گرمایش، کارخانه های گرمایش، سالن های ورزشی، اتاق های تعویض لباس و بسیاری کاربردهای دیگر است.
ما اکنون دو طیف از این بخاری‌های واحد صنعتی را عرضه می‌کنیم، که در زیر توضیح داده شده است، همچنین طیف گسترده‌ای از بخاری‌های واحد بخار را نیز انجام می‌دهیم که در صفحه وب خود به تفصیل آمده است.


بخاری های واحد آب – یونیت هیتر آب گرم
گرمایش آب گرم یا بخار از دیگ شما از طریق یک کویل گرمایش رادیاتور جریان می یابد، در آنجا یک فن محوری قدرتمند هوا را از طریق کویل رادیاتور هدایت می کند (به همین دلیل است که این بخاری های واحد گاهی اوقات به عنوان بخاری واحد هوای اجباری نامیده می شوند) و هوا از روی آن عبور می کند. مبدل حرارتی واحد یونیت هیتر و گرما را از آب گرم که تغذیه بخاری است جذب می کند و در نتیجه دمای هوای تخلیه بالاتری دارد. آب کولر مبدل حرارتی واحد بخاری را ترک می کند و برای گرم شدن مجدد به دیگ پمپ می شود و فرآیند دوباره شروع می شود. بنابراین، اغلب از این یونیت هیترها به عنوان بخاری های واحد هوای اجباری یا بخاری های فن کویل یاد می شود.
این یونیت هیتر ها در سایزهای مختلف از ظرفیت 50000هزار بی تی یو تا 450 هزار بی تی یو تولید می شوند.
مزایای یونیت هیتر در کاربردهای صنعتی چیست؟
•    قابلیت اطمینان بالا، زیرا تنها قسمت متحرک مجموعه فن محوری قدرتمند و موتور است  و اگر موتور از کار بیفتد، تعویض آن بسیار ساده است.
•    گرمای تمیز بدون بو این یونیت هیتر ها، و بدون هیچ گونه محصول جانبی احتراق برای خروج از دودکش یا شعله ای که نگران آن باشید!
•    راندمان بالا پره های آلومینیومی، که خروجی حرارت بالا را از این محدوده وسیع تضمین می کند
•    جزئیات سبک و فشرده برای نصب ساده و آسان یونیت هیتر آب گرم یا بخار
•    طیف وسیعی از اندازه های بخاری برای مطابقت بخاری با نیازهای گرمایش فضای شما. هنگامی که به درستی انتخاب می شود، دیگر نیازی به نگرانی در مورد اندازه کمتر یا بیش از اندازه هیتر ندارید
•    سرعت فن در همه مدل ها قابل تنظیم است که به شما امکان می دهد با فن محوری قدرتمند ما جریان هوای عالی داشته باشید.
•    با دوام بالا از آنجایی که تمام بدنه های بخاری واحد ( یونیت هیتر دیواری ) ما از نظر مقاومت در برابر خوردگی درمان شده و با رنگ خاکستری به پایان رسیده است.
•    حالت تابستانی فن ها می توانند به گردش هوا در دوره تابستان کمک کنند و کار سیرکوله توسط یونیت هیتر انجام شود..
•    بخاری های چند واحدی را می توان به صورت استراتژیک برای منطقه بندی مناطق منحصر به فرد در ساختمان قرار داد و حداکثر کنترل و کارایی گرمایش را به شما می دهد.
•    نیازی به لوله کشی تا سطح بالا نفت یا گاز نیست، همانطور که در مورد استفاده از بخاری های هوای گرم مستقیم یا غیرمستقیم با انرژی آن سوخت ها تغذیه می شود.

فنی بخاری واحد
در مرحله اول، ما محدوده بخاری واحد تجاری این بخاری های فن آب گرم / بخاری واحد آب گرم را داریم. این محدوده دارای محدوده خروجی از 7.3 کیلو وات تا 66.8 کیلو وات بسته به دمای جریان و برگشت آب و همچنین دمای هوای ورودی به این گرم کننده های فضای آب به هوا می باشد. آنها یک مبدل حرارتی آب دارند که گاهی به آن کویل گرمایشی می گویند که از لوله مسی با پره های آلومینیومی متصل است. حداکثر دمای کاری برای این محدوده از هیترهای واحد تجاری 95 درجه سانتیگراد، با حداکثر فشار کاری 16 بار، در سیستم گرمایش مرطوب است.
جدول داده‌های خروجی زیر بر اساس دمای هوای ورودی 15 درجه سانتی‌گراد به بخاری‌ها و دمای جریان و آب برگشتی 90/70 درجه سانتی‌گراد است. ظرفیت خنک‌کننده که در واحدهای خاص گزینه‌ای است بر اساس هوای ورودی است. دمای 25 درجه سانتیگراد، با دمای جریان و برگشت آب سرد 07/12 درجه سانتیگراد.

سپس به طیف صنعتی یونیت هیتر خود می رویم. این محدوده دارای خروجی از 7.3 کیلو وات تا 117.7 کیلو وات است که باز هم بسته به دبی آب و دمای برگشت و همچنین دمای هوای ورودی به این بخاری های فضای صنعتی تغذیه شده با آب دارد. مجدداً این جدول فنی بر اساس دمای هوای ورودی 15 درجه سانتیگراد به هیترها و دمای جریان و برگشت آب گرم 90/70 درجه سانتیگراد است و هنگامی که در حالت خنک کننده یا عملکرد استفاده می شود، داده ها بر اساس وارد می شوند. دمای هوا 25 درجه سانتی‌گراد، با دمای جریان و برگشت آب سرد 07/12 درجه سانتی‌گراد. همچنین این داده‌ها را بر اساس دمای هوای ورودی مختلف و دماهای جریان و برگشت متفاوت مانند 80/60 درجه سانتی‌گراد داریم. 70/50 C و 60/40 C و غیره، که اگر بخواهید از این بخاری های واحد در سیستم های گرمایشی با دمای پایین استفاده کنید، داده های حیاتی است. که در تاسیسات پمپ حرارتی رایج هستند.

یونیت هیتر سقفی و دیواری :
دو گزینه تخلیه رو به پایین (روی سقف) یا افقی تمام نیازهای احتمالی گرمایش فضا را برآورده می کنند. تخلیه رو به پایین یا نصب شده در سقف مخصوصاً برای مناطق پیچیده ای مناسب است که موانع ممکن است مانع جریان هوا از یک واحد افقی شوند. با این حال، واحدهای تخلیه افقی، با لوورهای قابل تنظیم، در جایی ایده آل هستند که گرمایش جهت دار (به عنوان مثال در طول خطوط تولید) مورد نیاز است. این یونیت هیترها ساختار فشرده ای دارند و به راحتی می توان آنها را در هر مکانی نصب کرد.
مجموعه بخاری‌های واحد صنعتی "FH" برای گرمایش فضا در انبارها، مراکز توزیع، نمایشگاه‌ها، رختکن، سالن‌های ورزشی و گاراژ خودرو طراحی شده‌اند و با سیستم‌های گرمایش بیوماس جدید و موجود، سیستم‌های گرمایش پمپ‌های حرارتی یا سایر گرمایش مرطوب سنتی سازگار هستند. 
در زیر می بینید، تصویر سمت چپ مربوط به یونیت هیترهای استاندارد است که بر روی سیستم گرمایش آب گرم کار می کنند و در سمت راست واحد گرمایش و سرمایش دو منظوره دارای دو کویل  است. این آبگرمکن با گزینه خنک کننده، فقط بر روی دیوار قابل نصب است - هوای افقی دمنده و نمی توان از آن در جهت عمودی استفاده کرد، زیرا دارای تشت تخلیه میعانات است. هنگامی که دستگاه در حالت خنک کننده است، رطوبت محیط روی سیم پیچ متراکم می شود. بنابراین، لازم است آن را با اتصال ظرف تخلیه بازیابی کنید. این یونیت هیترها به خوبی سرما و گرما را تامین می کنند. البته قیمت یونیت هیتر دو منظوره بیشت ر از قیمت یونیت هیتر یک کویله است که فقط گرمایش را تامین می کند .

اطلاعات بیشتر را در وب سایت آذین تهویه دنبا ل کنید. همچنین با شماره تماس 09194201355 می توانید جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش ارتباط داشته باشید.

تصویر سمت چپ یونیت بخاری استاندارد ما با آب گرم تغذیه می شود و در سمت راست بخاری واحد ما است که می تواند برای برنامه های گرمایش و سرمایش استفاده شود.

مهندس کریمی بازدید : 65 دوشنبه 13 تیر 1401 نظرات (0)

کولینگ تاور(cooling tower) :

کولینگ واتر یا همان برج خنک کننده آب تجهیزی برای حذف گرمای اضافی می باشد که با استفاده ازگردش هوا و آب فرآیند حرارت مازاد را به جو انتقال می دهدتمام برج های خنک کننده بر اساس اصل حذف گرما از آب با تبخیر قسمت کوچکی از آب که از طریق واحد در گردش مجدد است ، کار می کنند.  مخلوط آب گرم و هوای خنک کننده گرمای نهان تبخیر را آزاد می کند و آب را خنک می کند. به طور معمول، برج خنک کننده برای خنک کردن و حذف گرما از چیلر استفاده می شود. در ادامه به بررسی عناصر در نظر گرفته شده در طراحی برج خنک کننده می پردازیم.

طراحی برج خنک کننده:

روش‌های قدیمی‌تر طراحی برج‌های خنک‌ کننده بر استفاده از جداول و نمودارهای کلی متکی بود. در بسیاری از موارد، طراحی و انتخاب برج خنک کننده صنعتی نیز بر اساس اطلاعات تجربی مورد استفاده برای یک آب و هوای خاص بود. در این میان گستردگی کشور عزیزمان ایران و وجود اقلیم ها و شرایط آب و هوایی مختلف باعث شده تا یک برج خنک کننده به طور ویژه برای عملکرد بهینه طراحی شود.

عدم رعایت اصول طراحی و استفاده از کلمات کلیدی تن خنک کننده یا تناژ برج خنک کننده در بسیاری از موارد باعث اختلال در عملکرد برج خنک کننده در آن ناحیه می شود.

به عنوان مثال مشخصات، ابعاد و اندازه یک برج خنک کننده با ظرفیت سرمایش 100 تن در تهران در مقایسه با یک برج خنک کننده با همین ظرفیت در آب و هوای مرطوب مانند اهواز یا بندرعباس کاملاً متفاوت است. با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان برج خنک کننده این موارد را در فرآیند طراحی لحاظ نمی کنند.

برای طراحی برج خنک کننده صنعتی به ویژه در صنایعی مانند فولاد، روی، مواد غذایی باید موارد زیر در طراحی در نظر گرفته شود:

- دمای آب ورودی به برج خنک کننده

- دمای مورد نیاز آب خروجی از برج خنک کننده - باید بیشتر از دمای حباب مرطوب باشد

- شرایط آب و هوایی و محل تاسیسات برج خنک کننده

- آنالیز آب برج های خنک کننده - سختی آب، PH و ...

- جهت باد غالب و هندسه ساختمان ها و فضای اطراف برج خنک کننده

- نوع صنعت و کاربری برج خنک کننده

مشاور با اطلاعات فوق قادر به شناسایی برج خنک کننده مناسب برای هر صنعت و موقعیت جغرافیایی و همچنین معرفی برندهای مناسب از تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.

 

مفاهیم و تعاریف اصلی طراحی و بهینه سازی برج خنک کننده چیلر را بدانید

تبخیر سطحی چیست: تبخیر سطحی فرآیندی است که در آن مایع مورد نظر در دمایی غیر از دمای جوش به بخار تبدیل می شود و گرمای نهان تبخیر را از محیط جذب می کند. به طور کلی هر مایعی در هر دمایی تا حدی تبخیر می شود.

گرمای مورد نیاز برای تبخیر (Q) مستقیماً با جرم مایع (m) مرتبط است و برای تبدیل تناسب به برابری به ضریبی نیاز داریم که در اینجا به نوع مایع بستگی دارد و با LV نشان داده می شود. با توجه به این توضیحات داریم:QV=mLV

در واقع با تبخیر سطحی، مایع تبخیر شده گرمای نهان تبخیر را از محیط می گیرد و موجب کاهش دمای آب یا سیال می گردد. مثالی ساده که بتوان فهمید این است که این همان اتفاقی است که هنگام خارج شدن از استخریا حمام، موجب سرد شدن بدن شما در هوای آزاد می شود.

لازم است بدانید که مهمترین مزیت تبخیر سطحی نسبت به روش های دیگر سرمایش، مصرف انرژی بسیار کم آن و سهولت ساخت تجهیزات آن می باشد ولی در عین حال این روش به مصرف بالای آب می انجامد. که در سالهای اخیر با کمبود آب رورو شده ایم وباید برای حل این مشکل راه حلهای دیگر مانند کولینگ تاور مدار بسته یا برج خنک کننده هیبریدی را مد نظر قرار دهیم.

دمای حباب خشک :

دمای حباب خشک محیط در هر منطقه طبق اطلاعات استخراج شده از ایستگاههای هواشناسی مربوطه، دارای میانگین حداقل و میانگین حداکثر می باشد که در محاسبات مربوط به تهویه به عنوان مرجع مورد استفاده قرار می گیرد.

دمای حباب مرطوب - وت بالب- Wet Bulb :

با توجه به تعریف بیان شده در خصوص دمای خشک، اگر به دور حباب دماسنجی، پارچه ای پیچانده، آنرا خیس کنیم و دما سنج را بچرخانیم، دمایی که به دست می آید به Wet Bulb یا دمای حباب مرطوب معروف است. این دما یک دمای تعادلی است که به میزان دمای خشک هوا و رطوبت نسبی و همچنین ارتفاع از سطح دریا وابسته است.

لازم به ذکر است که لامپ خشک و حباب مرطوب در ماه های سال تغییر می کنند، اما مفهوم این دو دما در طراحی برج خنک کننده، میانگین حداکثر حباب خشک و حباب مرطوب در طول فصل است. سال (مرداد). علاوه بر این، دمای آب سرد یا سیال در برج خنک کننده 2 تا 3 درجه بالاتر از دمای حباب مرطوب در بهترین شرایط خواهد بود.

 

مفهوم ضریب غلظت در برج خنک کننده - Cooling Tower Cycle Of Concentration - COC

چرخه تراکم یا COC در برج خنک کننده به عنوان نسبت ذرات محلول در آب داخل برج خنک کننده به ذرات محلول در آب ورودی یا خنک کننده آب تشکیل دهنده برج تعریف می شود. همانطور که گفته شد ذرات معلق و محلول در مدار برج خنک کننده عموما با بخار از برج خنک کننده حذف نمی شوند و به همین دلیل غلظت آنها با گذشت زمان افزایش می یابد. به همین دلیل باید میزان این ذرات را از طریق آب زیر پوشش یا آب بلو داون تا حد استاندارد و مناسب کاهش داد.

مقدار چرخه غلظت در برج خنک کننده صنعتی و برج خنک کننده بستگی به شرایط آب و کاربری برج خنک کننده دارد اما به طور کلی عدد مناسب برای سیکل غلظت خنک کننده برج بین 3 تا 7 می باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از انواع مدل های برج خنک کننده و قیمت کولینگ تاور فایبر گلاس به سایت آذین تهویه مراجعه نمایید.

قیمت برج خنک کننده در سال 2022 در حدود 25 درصد نسبت به سال گذشته تغییر داشت و این مسله به علت افزایش قیمت رزین و الیاف مورد استفاده در ساخت بدنه برج خنک کننده می باشد بطور مثال قیمت بک برج خنک کننده 250 تن در سال 1400 هجری شمسی در حدود 65 میلیون تومان بود که این قیمت در سال 1401 به حدود 80 میلیون تومان رسیده است .

در عین حال ما به عنوان یک شرکت تولید کننده تجهیزات صنعتی تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا قیمت برج خنک کننده را با بهترین کیفیت و کاملا منصفانه در خدمت مصرف کننده قرار دهیم.

آذین تهویه شماه واتساب 09194201355 جهت اطلاعات بیشتر و کسب استعلام قیمت برج خنک کن و قطعات برج کننده.

مهندس کریمی بازدید : 77 چهارشنبه 06 بهمن 1400 نظرات (0)

در این مقاله از شرکت آذین تهویه  انواع برج خنک کننده را بررسی می کنیم همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت این شرکت(www.azintahvie.com) مراجعه نمایید.

برجهای خشک( کولینگ تاور مدار بسته)

برج خنک کننده خشک تجهیزاتی هستند که برای خنک کردن و حذف دمای آب گرم فرآیند در یک سطح خاص استفاده می شود. این دستگاه خنک کننده بر اساس اصل انتقال حرارت توسط یک مبدل حرارتی با باله های کشیده عمل می کند. فن کولینگ تاور توسط یک موتور الکتریکی که بصورت کوبل مستقیم یا فولی تسمه (غیر مستقیم )متصل است جریان هوا را منتقل می کند. استفاده از برج خنک کننده خشک( مدار بسته) به معنای صرفه جویی در مصرف آب است.در این سیستم شما تمامی سیال مورد نظر را که میخواهید خنک کنید درون مداربسته در داخل لوله های مسی یا گالوانیزه به گردش در می آورید که به این قطعه کویل برج خنک کن می گویند. این سیستم با انتقال حرارت سیال دورن لوله به هوای وزیده شده بر روی آن کاهش دما را تجربه می کند. فن آوری های برج خنک کننده خشک کیفیت فنی و اثربخشی در دفع حرارت نیروگاه را اثبات می کند.

مزایای برج خنک کننده خشک عبارتند از:

1- حفظ مقدار قابل توجهی آب( صرفه جویی آب)

2- به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی

3-بسیار مقرون به صرفه در هزینه.

4-قابل استفاده در بیشتر صنایع و نیروگاهها

مهمترین کاربردهای برج خنک کننده مدار بسته عبارتند از:

محلول خنک کننده نیروگاهی

پالایشگاهها

صنایع لبنی و ریسندگی

برج های خنک کننده تر یا مرطوب: این دسته از کولینگ تاور ها بلعکس نوع قبلی در یک مدار باز آب را خنک می کنند و عیب اصلی آن ها پرت زیادآب می باشد چون باید برای سرد شدن اب مقدار آز آن را تبخیر کنند و این نوع برج خنک کننده برای مکانی که با کمبود آب مواجه است مناسب نیست. البته در خیلی از مکانها می توان از برج های خنک کن تر بهره برد و به نتیجه مطلوب رسید. برای چیلرهای آب خنک می شود از برج مدار باز استفاده نمود که خیلی هم مرسوم است.

 

بررسی برج های خنک کننده فایبر گلاس یا اف آر پی :

به دلیل گرد بودن خروجی هوا در قسمت بالای برج فایبر گلاس ، جریان هوا به طور یکنواخت توزیع می شود. بخشهای مختلف سازه ورودی هوا را قطع نمی کنند و بنابراین ثابت شده است که از نظر ترمودینامیکی کارآمدترین طراحی در این زمینه صورت گرفته است.

این مورد به طور مستقیم به کاهش هزینه های جاری کمک می نماید. برج های خنک کننده فایبر گلاس ضد جریان یا جریان مخالف ، به صورت تک بخش یا برای بخش هایی برای دسترسی به راه پله ها ساخته شده

آنها معمولاً پیچ و مهره می شوند و در محل ثابت( مونتاژ) می شوند. پوشش و حوضچه های FRP (پلاستیک تقویت شده با شیشه فیبر) برای مقاومت در برابر لرزش شدید، بار زیاد باد و مقاومت در برابر خوردگی طراحی شده اند. این نوع برج خنک کننده گرد پرکننده‌ها( پکینگ ها) و حذف‌کننده‌های پی‌وی‌سی را در طرحی ارائه می‌کند که صرفه‌جویی و کارایی را به حداکثر می‌رساند. ظاهر و شکل هندسی این کولینگ تارو ها این امکان را فراهم می کند تا حداکثر خنک کننده را در یک منطقه با حداقل مصرف انرژی فراهم کند.

آب با استفاده از یک اسپرینکلر چرخشی خودکار( آب پخش کن برج خنک کننده) که در آن موتور وجود ندارد، اما با نیروی واکنش برای چرخش و توزیع آب توزیع می شود. تمام مواد مورد استفاده در برج های خنک کننده جریان ضد جریان CCT به طور خاص برای کاربرد برج خنک کننده صنعتی انتخاب می شوند. سیتم هوادهی برج خنک کننده از فن های آلومینیومی جریان محوری( اکسیال) هستند و در سایزهای کوچک تر بدون یاتاقان ها یا چرخ دنده های تسمه می باشند بنابراین هزینه نگهداری به حداقل می رسد.البته در برج های مخروطی بزرگتر از 100تن تبرید برای سیستم هوادهی از فولی و تسمه یا گیربکس کاهش دور استفاده میشود.

 

آیا برج های خنک کننده چوبی را می شناسید؟

برج خنک کننده کوئیمباتور تولید کننده پیشرو برج های خنک کننده از نوع چوبی است.

در این برج خنک کن چوبی استحکام مکانیکی، دوام و راندمان بالا است. درواقع نیروی انسانی با تجربه تخصصی گسترده در ساخت برج خنک کننده، پشتوانه این نوع کولینگ تاور سنتی است. برای ساخت این برج ما افرادی را در کنار خود داریم که از طراحی اولیه تا تولید محصول نهایی کاملاً مسئول بوده اند. ما توسعه آزمایشی عمده ای داریم که در استانداردها گنجانده شده است. برج های خنک کننده چوب CCT ما از نوع  برج خنک کننده اتمسفری و برج خنک کننده مکانیکی هستند. برج‌های جوی فقط برای ظرفیت‌های کوچک‌تر و برج‌های کشش مکانیکی برای برد بالاتر هستند. برج های خنک کننده با کشش القایی به دلیل مکش هوا از برج و خروجی اگزوز در بالا یا کنار، کارآمد و محبوب هستند. بهتر است بدانید که برج های خنک کننده چوبی از چوب کاج یا چیر پس از چاشنی مناسب و عملیات شیمیایی با کرومات آرسنیک ساخته می شوند تا عمر خود را در برابر گاز گرفتن حفظ کنند.

در ساخت این نوع  کولینگ تاور ها از سه لا یه مقاوم در تشتک [دریایی]، آزبست، چوب های تصفیه شده، ss یا شیب داغ. پیچ و مهره گالوانیزه استفاده می شود. نکته مهم در ساخت این نوع برج خنک کن استفاده از تخته چندلای درجه دریایی برای محفظه آب گرم برج می باشد. آب توسط نازل های توزیع یکنواخت توسط نیروی گرانش توزیع می شود. بنابراین هزینه پمپاژ اضافی ندارد.

کاربرد برج های خنک کننده چوبی :

برج های خنک کننده چوبی برای کارخانه های شیمیایی، کارخانه های تهویه مطبوع، کوره القایی، دستگاه قالب گیری تزریقی، کارخانه های خنک کننده، کارخانه های اکسیژن مفید هستند. مجموعه های مولد دیزل و مبدل های حرارتی. و همچنین برای صنایع فولاد، صنایع سیمان، صنایع شیمیایی، صنایع تصفیه پساب و... استفاده میشوند.

برج خنک کننده پیش نویس طبیعی را بهتر بشناسید:

برج های خنک کننده طبیعی به عنوان یک راه حل کم هزینه برای نیروگاه ها و سایر نیروگاه های صنعتی که به مقادیر بیشتری آب خنک کننده نیاز دارند بسیار زیبا و مفید هستند. برج خنک کننده طبیعی Draft بدون فن و پروانه کار می کند، مقدار زیادی برق مورد نیاز برای سیستم های برج خنک کننده بزرگ مورد نیاز نیست. هوای خنک کننده اجباری از طریق برج به وسیله پیش ران طبیعی منتقل می شود و از این پس نه فن و نه نیروی فن برای این نوع محلول های خنک کننده مورد نیاز نیست. در واقع جریان هوا بصورت طبیعی با توجه به شکل ظاهر ی برج به جریان می افتد و فقط پاشش آب صورت گرفته وخنک کاری از طریق تبادل حرارت انجام میشود.

آیا باید به کیفیت آب برج خنک کننده اهمیت داد؟ مشکلات رسوب آب برج خنک کننده چه چیزهای هستند؟ چطور می شود رسوب برج خنک کننده را از بین برد؟ و خیلی سوالهای دیگر ممکن اشت بابت کیفیت و اهمیت آب برج خنک ن داشته باشی در این قسمت توضیح کوتاهای در این مورد می دهیم. با ما همراه باشد.

همانطور که می دانید کولینگ واتر بر پایه و پایه اصل تبخیر کار میکند یعنی قسمتی از آب ورودی تبخیر می شود تا گرمای اب گرفته شود و آب خنک شود. همین عامل با عث افزایش املاح و سختی بیشتر آب میگردد به همین خاطر انتخاب آب مناسب برای ورودی و آب جبرانی برج خنک کننده اهمیت زیادی دارد در صورتی که در منطقه ای هستید که آب مناسب در اختیار ندارید باید در سیستم تصفیه آب برج خنک کننده دقت لازم را داشته باشید تا عمر مفید کولینگ تاور شما به حداکثر برسد و از مشکلات کولینگ تاور از قبیل رسوب گرفتگی پکینگ ها و لوازم جانبی برج خنک کن در امان باشد.

زمانی که استفاده از سیستم تصفیه آب برج خنک کننده را انتخاب کردید، بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که تعمیر و نگهداری مورد نیاز را به دقت انجام دهید و آن را نادیده نگیرید. آب رشد باکتری را در خود حمل می کند، چه از طریق شیر آب جریان داشته باشد و چه از طریق یک برج خنک کننده جریان یابد. اگر این آب در اسرع وقت تصفیه نشود، ممکن است زنگ بزند و خورده شود و رسوباتی در داخل تجهیزات تصفیه آب ایجاد شود. به همین دلیل سیستم تصفیه آب برج خنک کننده بسیار مهم است.

مشکلات ناشی از عدم نگهداری از برج خنک کدامند؟

هنگامی که سیستم آب برج خنک کننده خود را به درستی نگهداری نکنید، متوجه خواهید شد که مشکلات مختلفی به وجود می آید. این مشکلات می تواند شامل تشکیل رسوب، خوردگی و رسوب بیولوژیکی باشد. وحتی امکان دارد کلیت ساختار کولینگ تاور شما تحت تاثیر این رسوب ها قرار گیرد.

خوردگی داخل برج خنک کننده و پوسیدگی فلزات :

هنگامی که فلز شروع به حل شدن می کند، چیزی به نام خوردگی دارید. اثرات اکسیداسیون فلز را به طور قابل توجهی تجزیه می کند. خرابی باعث می شود سیستم با سرعتی سریعتر از حالت عادی تخریب شود. نکته اصلی این است که وقتی فلز شروع به شکستن می کند، استحکام فلز و ضخامت فلز کاهش می یابد. ساختار فلز دیگر نمی تواند در برابر فشاری که برای آن طراحی شده است مقاومت کند و گودال ها و دهانه ها در فلز ایجاد می شوند.

یک سیستم برج خنک کننده به جلوگیری از وقوع خوردگی کمک می کند. بهترین درمان برای خوردگی، درمان ازن است. روش های دیگری نیز وجود دارد که به همان اندازه خوب عمل می کنند.شما می توانید از راههای بیشتری برای خوردگی قطعات کولینگ تاور اجتناب کنید.

چه عواملی باعث کاهش راندمان برج خنک کننده می شود ؟

شاید برای خیلی از شما این مورد پیش آمده باشد که بعد از کذشت یک سال دیگر راندمان کولینگ تاور به مقدار اولیه نباشد و عملا شما در فرآیند خنک کاری تجهیزات صنعتی یا چیلر مجموعه دچار مشکل شوید . حال چه مواردی می تواند در این مورد تاثیر گذار باشد.

شما می توانید با تهیه یک چک لیست و بررسی قطعات برج خنک کننده متوجه شوید که آیا تمام قسمتها به درستی کار می کند یا نه ، بطور مثال چند مورد اصلی که باید آن را چک کنید عبارتند از:

سلامت پکینگ های برج خنک کننده و عدم رسوب گرفتگی آنها

جریان هوای مناسب درون کولینگ تاور و عملکرد درست فن و پروانه برج خنک کن

توزیع آب درست در قسمت آب پخش کن یا افشانک های برج خنک کن

این سه مورد از اصلی ترین موارد هستن که در صورت سلامت و عملکرد صحیح آنها می توانید راندمان خوبی از برج خنک کننده خود انتظار داشته باشید.

تعویض به موقع پکینگ ها چه اهمیتی در کارکرد برج خنک کننده مدار باز یا حتی برج مدار بسته هیبریدی دارد؟

همان طور که عنوان شد انتقال حرارت در برج خنک کننده به واسطه افزایش زمان تماس آب و هوا بهتر ممکن می شود. از همین رو از پکینگ های فیلم یا پکینگ اسپلش برای این کار استفاد میشود . حال تصور کنید که چشمه ها و منافز پکینگ دچار رسوب و گرفتگی شود ، مشخص است که آب و هوا به سختی عبور می کنند و به همین نصبت تبادل حرارت کاهش می یابد و راندمان برج به حد قابل توجهی کاهش می یابد.

پس راه حل معقولانه برای افزایش راندمان برج خنک کن یا بهبود عملکرد فعلی دستگاه نظافت یا تعویض پکینگ های قدیمی و رسوب گرفته می باشد. حتی در برج های مدار بسته هیبریدی که از یک لایه پکینک برای سرمایش بیشتر کویل و آب در حال پاشش استفاده میشود ، باید دقت نمود که پکینگها بدون رسوب و کاملا آزادانه برای جریان آب و هوا قابل استفاده باشند تا بهترین نتیجه را از عملکرد برج خنک کننده خود انتظار داشته باشیم.

در صورتی که نیاز به کمک داشتید یا باید مطالب  بیشتری را در مورد برج مطالعه کنید می توانید به سایت www.azintahvie.com مراجعه نمایید

بنده هم در صورتی که نیاز داشتید می توان در امر مشاوره و تامین قطعات کولینگ تاور به شما کمک نماییم

شماره مستقیم و واتساب 09194201355

انتخاب پکینگ مناسب برای برج های خنک کننده

سطوح پرکن برج های خنک کننده باید دارای مشخصات و کیفیت مشابه نمونه های اصلی باشد. زیرا به این ترتیب از انتقال حرارت طراحی برج خنک کننده در طول زمان اطمینان حاصل خواهیم کرد. احتمالاً در بازار می توانید پرکننده هایی با ظاهر مشابه پیدا کنید، منحنی های عملکرد آنها، سختی آنها، ضخامت آنها، مقاومت در برابر پیک دما، ظرفیت کار با آب شارژ شده و ... بسیار متفاوت خواهد بود.

بنابراین باید در زمان خرید پکینگ مدیا برای کولینگ تاور دقت نمایید تا بهترین و مناسب ترین نوع را انتخاب کنید. در زمان تعویض پکینگ های برج خنک کننده دقت کنید مواد اولیه ساخت پکینگ، گام بلوک ها، ضخامت ورق های پکینگ مدیا و دیگر مشخصات این قطعه متناسب با نوع سیال و دمای سیال ورودی به برج خنک کننده باشد.

انتخاب پرکننده مناسب برای هر فرآیند خنک‌کننده ، کلید بهینه‌سازی عملکرد و نگهداری تجهیزات خنک‌کننده است. در این مورد، تغییر در تکنولوژی به یک پرکننده مخصوص برای آب با محتوای جامد بالا، با مواد 100٪ پلاستیکی، پلی پروپیلن، سبک و ضد خوردگی.از طرف دیگر، نحوه نصب باید دسترسی برای تمیز کردن و نگهداری را تسهیل کند، از این نظر، پرکننده باید به جای معلق شدن از سازه، پشتیبانی شود. کوره ها روی یک شبکه GRP که بر روی تیرهایی که از همان مواد نیز ساخته شده اند، قرار می گیرند.

نکته قابل توجه در زمان انتخاب پکینگ مدیا برج خنک کن این است که شما باید با توجه به مشخصات آب در گردش ، دمای آب، میزان سختی و دیگر خصوصیات سیال پکینگ مناسب را انتخاب کنید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 122
  • بازدید سال : 393
  • بازدید کلی : 1,188