loading...
برج خنک کننده آذین تهویه
مهندس کریمی بازدید : 20 پنجشنبه 30 شهریور 1402 نظرات (0)

آیا برج خنک کننده سازگار با محیط زیست است؟

با افزایش نگرانی ها در مورد رعایت استانداردهای سبز و بهبود ROI در هزینه های تجهیزات سرمایه ای، استانداردهایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. یک رویکرد سیستماتیک برای سبز شدن برج خنک کننده باعث بهبود پایداری، افزایش بهره وری انرژی، افزایش صرفه جویی در آب و ایجاد ردپای کربن کوچکتر می شود. همه اینها در حالی که برخی از پیامدهای هزینه های مرتبط با دستیابی به چنین اهداف سبز را بهبود می بخشد. کسب و کارها می توانند تا 40 درصد در هزینه های انرژی صرفه جویی کنند. در حالی که برج‌های خنک‌کننده معمولی، که اغلب با روکش فلزی ساخته می‌شوند، از نظر محیطی چالش برانگیز هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، جایگزین استفاده از برج‌های خنک‌کننده با پلاستیک بدون درز قالب‌گیری شده فوراً برای محیط‌زیست و محصول نهایی مفید است.

برج‌های فلزی سنتی که در بسیاری از کاربردها فقط چند سال عمر می‌کنند، با مسائل زیست‌محیطی و اقتصادی از جمله افزایش استفاده از مواد شیمیایی، هزینه‌های نگهداری بالاتر، هزینه‌های جایگزینی و الزامات دفع مواجه می‌شوند. برج های خنک کننده با طراحی پلاستیک مهندسی HDPE، تهاجمی ترین گزینه های موجود برای تصفیه آب را امکان پذیر می کنند. این می‌تواند به کاربران اجازه دهد تا در چرخه‌های غلظت بالاتر بدوند و در نتیجه در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. این می تواند ده ها هزار گالن آب در سال را ذخیره کند. این صرفه جویی در آب و مواد شیمیایی می تواند قابل توجه باشد و به حل مشکلات آب و همچنین صرفه جویی در هزینه های عملیاتی کمک کند. برج‌های خنک‌کننده این طرح ضد جریان نیز آب را کاملاً محصور و عاری از نور خورشید نگه می‌دارند و در نتیجه فرصت رشد بیولوژیکی را کاهش می‌دهند که به مواد شیمیایی تصفیه آب خشن کمتری نیاز دارد. جزئیات بیشتر را  در اینجا دریافت کنید درباره فناوری و محصولات پایدار آذین تهویه.

چگونه سیستم های برج خنک کننده می توانند به کسب و کارها در صرفه جویی در هزینه کمک کنند؟

به این موضوع فکر کنید: سیستم‌های برج خنک‌کننده برای بسیاری از مشاغل ضروری هستند، به این معنی که جستجوی کارآمدی در عملیات و محصولات می‌تواند به تأثیرگذاری بر نتیجه نهایی کمک کند. مصرف آب می‌تواند هزینه‌های عملیاتی عمده‌ای باشد و برج‌های خنک‌کننده می‌توانند حدود 98 درصد از آب مورد استفاده در خنک‌سازی فرآیند یا تهویه مطبوع را بازیافت کنند. اگر این واحد از پلاستیک ساخته شده باشد و از آب به جای هوا به عنوان روش خنک کننده استفاده کند، صاحبان مشاغل می توانند کاهش هزینه های انرژی، تعمیر و نگهداری کم یا زیاد و طول عمر محصول را در مقایسه با سیستم های فلزی قدیمی تر پیش بینی کنند. این یک سناریوی بسیار مطلوب برای هر کسب و کاری برای کاهش هزینه است. علاوه بر این، بسیاری از مشتریان از دانستن این موضوع که کسب‌وکارها و صنایعی که از جوامع حمایت می‌کنند، آگاه به محیط‌زیست هستند و در جهت اقدامات پایدار تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنند. این ممکن است یک عامل پس انداز پول نباشد، اما می تواند اعتماد مصرف کننده را افزایش دهد. و این برای تجارت نیز خوب است. شرکت آذین تهویه تولید کنندهبرج های خنک کننده فایبر گلاس می باشد که کاملا با محیط زست سازگار است و برج های خنک کن مدار بسته از تولید های جدیدو کم مصرف این شرکت می باشد.

همانطور که می بینید، چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد سیستم های برج خنک کننده وجود دارد. آنها نه تنها عملکردی را انجام می دهند که بسیاری از ما نمی توانیم بدون آن زندگی کنیم (البته این تهویه مطبوع است)، بلکه بسیار تکنولوژیکی هستند و بله، عالی هستند. شاید دانستن بیشتر در مورد برج های خنک کننده به شما قدردانی بیشتری از هوای خنک بدهد. فقط ذکر یک نکته کلی در اینجا لازم است برج های خنک کننده در دو نوع برج خنک کننده مدار باز و برج مدار بسته تولید می شوند.

مبنای انتقال حرارت در برج خنک کننده مدار باز تبخیر می باشد که از طریق پاشش آب ورودی بر روی پکینگ برج خنک کننده و تبادل حرارت با هوای چرخشی صورت میگیرد.

 پکینگ برج خنک کنند در دو تیپ اصلی تولید می گردد

1- پکینگ فیلمی یا ابشاری

2-پکینگ اسپلش 

مبانی برج خنک کننده: اصطلاحات رایج سیستم خنک کننده چیست؟

رویکرد تفاوت بین دمای آب سرد خروجی از برج و دمای حباب مرطوب هوا است . ایجاد رویکرد دمای عملیاتی برج را ثابت می کند و مهمترین پارامتر در تعیین اندازه و هزینه برج است.

Bleed Off:  آب در گردش در برج است که برای کمک به نگه داشتن غلظت جامدات محلول آب در زیر حداکثر حد مجاز به زباله تخلیه می شود. در نتیجه تبخیر، غلظت جامدات محلول به طور مداوم افزایش می یابد مگر اینکه با خونریزی کاهش یابد.

بیوساید:  یک ماده شیمیایی که برای کنترل جمعیت میکروب های دردسرساز با کشتن آنها طراحی شده است.

Blowdown:  آبی است که به طور عمدی از سیستم برای کنترل غلظت نمک ها یا سایر ناخالصی ها در آب در گردش تخلیه می شود. واحد درصد نرخ آب در گردش یا GPM.

واحد حرارتی بریتانیا (BTU) : انرژی گرمایی مورد نیاز برای افزایش دمای یک پوند آب یک درجه فارنهایت در محدوده 32 درجه فارنهایت تا 212 درجه فارنهایت است.

محدوده خنک کننده: اختلاف دمای آب گرم ورودی به برج و آب سرد خروجی از برج است.

برج خنک کننده فایبر گلاس

چرخه های غلظت:  جامدات محلول در آب آرایشی را با مواد جامد غلیظ شده از طریق تبخیر در آب در گردش مقایسه می کند. به عنوان مثال، کلریدها در آب محلول هستند، بنابراین چرخه غلظت برابر است با نسبت کلریدهای موجود در آب در گردش به کلریدهای موجود در آب آرایشی.

جامدات محلول : کل جامداتی که در مایع حل شده اند. آنها ممکن است ماهیت یونی و/یا قطبی داشته باشند.

دریفت: آبی است که در جریان هوا حباب شده و به اتمسفر تخلیه می شود. تلفات رانش شامل آب از دست رفته در اثر تبخیر نمی شود. طراحی مناسب برج می تواند تلفات رانش را به حداقل برساند.

مبدل حرارتی: وسیله ای است برای انتقال حرارت از یک ماده به ماده دیگر. انتقال حرارت می تواند از طریق تماس مستقیم، مانند برج خنک کننده، یا غیرمستقیم، مانند کندانسور پوسته و لوله باشد. همچنین می‌تواند بسته‌های لوله یا باله‌ای در یک برج مرطوب/خشک باشد.

بار حرارتی: مقدار گرمایی که باید از آب در گردش داخل برج خارج شود. بار حرارتی برابر است با نرخ گردش آب (GPM) ضربدر محدوده خنک کننده در 500 و بر حسب BTU/hr بیان می شود. بار حرارتی نیز یک پارامتر مهم در تعیین اندازه و هزینه برج است.

آرایش: مقدار آب مورد نیاز برای جایگزینی تلفات طبیعی ناشی از خونریزی، رانش و تبخیر است.

Pumping Head: فشار مورد نیاز برای پمپاژ آب از حوضه برج در کل سیستم و بازگشت به بالای برج.

تن: یک تن خنک کننده تبخیری 15000 BTU در ساعت است.

حباب مرطوب : کمترین دمایی است که آب از نظر تئوری می تواند با تبخیر به آن برسد. دمای حباب مرطوب یک پارامتر بسیار مهم در انتخاب و طراحی برج است و باید توسط یک روان‌سنج اندازه‌گیری شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 96
  • بازدید سال : 367
  • بازدید کلی : 1,162